گیمیفیکیشن، نوروساینس و فرگشت رویداد آنلاین
تاریخ شروع:
تاریخ پایان:
- به وقت:
- دستهبندی:روانشناسی
برگزارکننده
Cogdesclub
بلیت undefined
توضیحات گیمیفیکیشن، نوروساینس و فرگشت
گرچه دیجیتالیشدن امکانات مهمی را بهارمغان آورده است، پیادهسازی فناوریهای آن در عمل میتواند چالشبرانگیز باشد. یکی از پیشرفتهای عمده کنونی دراین زمینه کشف پتانسیل بازیوارسازی برای توانمندی شرکتها، محیطهای آموزشی و ... است.بازیوارسازی یکی از ابزارهای قدرتمندی است که برای ترکیب کردن بازی با کار برای کمک به سازمانها در آموزش« متقاعد کردن» انگیزه دادن و توسعه روابط معنیدار تجاری با شرکا بکار میرود. بازیوارسازی دارای ساختار بازیگون است. اما از سطح بازی برخوردار نیست.یکی از مهمترین و جدیدترین تحولات رخداده در حیطه فناوریهای نوین که به جذابتر شدن فضاهای جدی منجر شده، استفاده از بازیوارسازی یا به عبارتی استفاده از عناصر بازی در محیطهای غیربازی است. بازیوارسازی، استفاده از مکانیکهای بازی، زیباییشناسی و تفکر بازی جهت درگیرکردن افراد، انگیزهبخشی به اعمال، ارتقاء یادگیری، مشارکت و حل مسئله است. بازیوار سازی یکی از روشهایی است که در حال حاضر در حیطههای آموزش برای بهینه کردن تجربه استفاده از محصولات و خدمات مورد استفاده قرار میگیرد.
استفاده از روانشناسی در بازی وارسازی، ضرورت انکارناپذیری است و تأثیر بسزایی در پیاده سازی صحیح بازیوارسازی دارد. روانشناسی از دو جنبه حائز اهمیت است، جنبة نخست، ایجاد انگیزهاست. انگیزههای برانگیخته شده ممکن است باعث شود شما کارهایی را انجام دهید که حتی علتش را ندانید، یا حتی دور از عقل باشد، اما اگر انگیزه داشته باشید، انجام میدهید. کوین ورباخ معتقد است توجه به نکات انگیزشی و ضد انگیزشی، تأثیر مثبتی در انتخاب قابلیتهای مناسب بازیوارسازی دارد. جنبة دیگر رفتارشناسی است. رفتارشناسی بررسی کُنشها و واکنشهای انسان است و به بیان دیگر به مطالعة آنچه انسان دریافت میکند و پاسخی که به آن میدهد میپردازد. ورباخ در ادامه، به تئوری اقتصاد رفتاری میپردازد که خود ترکیبی از اقتصاد و روانشناسی است. اقتصاد رفتاری، تئوری های خود را بر اساس رفتارهای واقعی بنا می نهد و معتقد است همواره مردم تصمیم درست را نمی گیرند. وی معتقد است بازی وارسازی به تئوری های اقتصاد رفتاری بیشتر از تئوری های اقتصادی سنّتی توجه دارد. در ادامه به بررسی بازی وارسازی از منظر روانشناسی و رفتاری خواهیم پرداخت.
سرفصلهای گیمیفیکیشن، نوروساینس و فرگشت
/ مبانی بازیوار سازی
/تأثیر روانشناسی بر بازیوار سازی
/ گیمیفیکیشن و طراحی رفتار
ویژگی
این دوره بصورت تخصیصی برای افرادی است که بدنبال کاربردهای تيوریهای بازیوار سازی در کسبوکارها هستند
مخاطبین گیمیفیکیشن، نوروساینس و فرگشت
تمامی دانشجویانی گرایشهای علوم شناختی، طراحی صنعتی و طراحی محصول و تمامی افراد علاقمند به حوزه طراحی