چشماندازهای روایی: هنر کانونیسازی در آدمکشهای همینگوی رویداد آنلاین
تاریخ شروع:
تاریخ پایان:
- به وقت:
- دستهبندی:فرهنگی - هنری
برگزارکننده
کارگاه نقد روایت
بلیت undefined
توضیحات چشماندازهای روایی: هنر کانونیسازی در آدمکشهای همینگوی
در این کارگاه مجازی، به تحلیل مفهوم کانونیسازی در یکی از مهترین داستانهای کوتاه جهان به نام «آدمکشها»، نوشتۀ «ارنست همینگوی» میپردازیم. کانونیسازی به عنوان چشمانداز روایت، مفهومی دربرگیرندهتر از زاویه دید است. اما مهمتر از این تفاوت، کارکردی است که این مفهوم در داستان آدمکشها ایفا میکند. در این کارگاه، علاوه بر یادگیری مفهوم کانونیسازی به صورت نمایشی و مبتنی بر متن داستان، کارکردهای حیرتانگیز این مفهوم را بهخصوص در میزان اثرگذاری داستان در مخاطب، بررسی خواهیم کرد!
سرفصلهای چشماندازهای روایی: هنر کانونیسازی در آدمکشهای همینگوی
بخش اول:طرح مسئله
بخش دوم: تعریف مفهوم «کانونیسازی» و تفاوت آن با «زاویه دید»
بخش سوم: انواع کانونیسازی در داستان (درونی و بیرونی)
بخش چهارم: تحلیل کانونیسازی در داستان «آدمکشها»
بخش پنجم: کارکردهای کانونیسازی بیرونی در داستان «آدمکشها»
بخش ششم: جمعبندی نهایی و پاسخ به مسئله (+ نکتۀ طلایی برای داستاننویسی)
ویژگی
این کارگاه مجازی از ابتدا به صورت کاملاً تعاملی برگزار میشود، لذا هرگز احساس نخواهید کرد که در یک مجلس سخنرانی هستید!
در این کارگاه مجازی، اسلایدهایی ارائه میشود که در آن مفاهیم و اصطلاحات ضروری به صورت تصاویر مفهومی طراحی شدهاند و به یادگیری شما کمک شایانی میکنند.
در چهارمین کارگاه نقد روایتشناسانۀ آکادمی پیرفت، پس از بررسی مفاهیم پیرنگ و روایتهای تودرتو و تعلیق، این بار به مبحث بسیار جذاب کانونیسازی میپردازیم که معمولاً با زاویه دید هممعنا دانسته میشود، اما تفاوت بارزی با آن دارد. مهم این است که درک این مفهوم، در امر داستاننویسی، تأثیر بسیار زیادی دارد.
مخاطبین چشماندازهای روایی: هنر کانونیسازی در آدمکشهای همینگوی
این کارگاه مجازی، ویژۀ علاقهمندان به داستاننویسی (بهخصوص داستان کوتاه) میباشد. اگر به دنبال یک آموزش کاربردی از داستاننویسی هستید، این کارگاه برای شماست. از طرفی، اگر نویسندۀ باتجربهای هستید و مایلید ایدهها را شکار کنید، باز هم میتوانید در این کارگاه شرکت کنید.